Bojové


Hranice

Jedna skupina hráčů pohraničníků obsadí 200–300 m dlouhou hranici. Druhá skupina se snaží hranici přejít. Mají na ramenou přišpendleny fáborky z krepového papíru. Pohraničníci nemohou chodit za hranici, mohou být jen na svém území. Mohou mít různé maskované úkryty. Druhou skupinu zneškodňují tak, že jim strhnou znamení. Když pohraničníci zajmou více než dvě třetiny diverzantů, vyhrávají.

Indiánský pozorovatel

Na vyvýšené místo v hodně členitém terénu se postaví indián a úkolem ostatních je co nejrychleji se jej dotknout. Indián se může bránit střílením z luku, tj. vyslovením jména člověka, kterého vidí. V roli indiána se děcka střídají. Kdo trefí nejvíce nepřátel, vyhrává. Pozn. okolo indiána může být pro zjednodušení pětimetrový kruh, do něhož se střílet nedá.

Lov na medvěda

Hraje šest nebo více chlapců. Každý má obušek velký asi jako pasákova pálka vyrobený ze slámy, ovázaný několika proutky a obšitý plátěným potahem.Pro úlohu medvěda vybereme jednoho zdatného hráče. Na zádech ve školní brašně nebo v batohu má nafouknutý balónek. Balónek představuje medvědovo srdce. Kolem šíje mu zavěsíme náhrdelník. Medvěd má tři doupata rozmístěná do trojúhelníku a vzdálená od sebe navzájem asi 100 m. Dokud se medvěd zdržuje v doupěti, je v bezpečí. Když náčelník lovců napočítá do sta, musí medvěd opustit doupě. Hra skončí, když medvěd projde všemi třemi doupaty. Lovci mají prorazit balónek medvědovo srdce a tím medvěda zabít. Když medvědovi pukne srdce, skácí se na zem. Lovec, který ho zabije, získává náhrdelník. Skle medvěd má také obušek na svou obranu. Každý lovec musí mít na hlavě čepici, a když se medvědovi podaří některému lovci čepici srazit, je lovec považován za mrtvého a nesmí se už dál účastnit lovu. Lehne si na tom místě, kde mu čepice spadla. Všechny osobní potyčky jsou zakázány.

Chraňte krále

Oddíly jsou vyzbrojeny koulemi, postupují vyznačeným terénem proti sobě a snaží se zasáhnout nepřátelského krále. Zasažený bojovník se musí jít uzdravit na předem určené místo. Družina se zasaženým králem končí a prohrává. Král se smí schovávat pouze za těla svých bojovníků, nesmí házet koule. Koule lze sbírat a znovu používat. Lze povolit i štíty pro bojovníky. Terén by měl být relativně přehledný nejde o hru hledací, ale bojovou.

Maršál a Špion

Každé družstvo dostane sadu papírků s hodnostmi, kterou si mezi sebe tajně rozdělí. Hodnosti jsou takovéto: Maršál, Kapitán, Pěšák ,Minér, Špion, Bomba!Pozn. Maršál je v každém družstvu právě jeden, špion musí být alespoň 1 ostatní dle volby organizátora (je možno dát více lístečků než je hráčů a je pak nadružstvech, které vynechají). Hra probíhá asi takto: nejdříve hráči pobíhají po vymezeném poli a nic se neděje. Zábava začíná teprve, když někdo někoho plácne. Základní pravidlo hry je: Vyšší hodnost zabíjí nižší (mrtvola odchází na předem vymezení hřbitov), pokud se utkají dvě stejné hodnosti, záleží na tom kdo koho plácl, pokud se plácl přibližně zaráz, boj zůstává nerozhodný a nikdo nevítězí. Nyní následuje seznam výjimek z výše uvedeného základního pravidla:- Špion zabíjí Maršála, Uvedená pravidla vůbec neplatí pro bombu. Pro bombu platí: nesmí nikoho plácnout, pokud na ni někdo zaútočí, umřou oba dva (neplatí pro minéra, ten přežije). Bomba umře v každém případě!Družstvo prohrává: pokud umře Maršál, pokud zůstane samotný MaršálPozn. Ačkoli se zdá, že tato hra je úplně náhodná, dá se zde vymyslet spousta zajímavých strategií, ale na to je potřeba alespoň trochu inteligentní lidi.

Dobývání hradu

Vyznačíme na louce půdorys “hradeb“- obdélník nebo čtverec o rozměrech 5-7x7-10m. Bojují vždy dva oddíly proti sobě (systémem každý s každým)- hradní stáž a dobyvatelé. Dobyvatelé podnikají výpady ze všech stran hradeb současně a “stahují“ z nich obránce. Každý obránce, který celým tělem opustil hrad, je zajat a odchází na shromaždiště zajatců.Sejně to platí, když stráž někoho vtáhne do hradu. Bojuje se do úplného rozhodnutí.

 

Aktualizováno 25. 2. 2013 18:41

Go to top